Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

maandag 9 juni 2014

Almost, Jonny!

15:01 Posted by Unknown No comments

Bijna hadden ze afgelopen april de gouden Loekie te pakken. Tweede werden ze met de commercial van my prime van UPC. My prime is een film en serie kijk dienst die UPC levert. Ik kan deze commercial zo onder het kopje ‘ik ben niet de doelgroep’ schuiven. Naast de commercial van Remia met Jan Kooijman. Mannenhumor die ik duidelijk niet begrijp. Raar eigenlijk want bij UPC behoor ik wel tot de doelgroep. Maar niet alleen ik. Bijna heel Nederland moet deze commercial bereiken.

En wat doe je met een commercial als je doelgroep zo groot is dat het grootste deel van Nederland eronder valt. Dan moet je kiezen voor iemand die heel Nederland aanspreekt en past bij het merk UPC. Hier gaat het naar mijn idee mis. Jonny heeft naar mijn idee lang niet zo groot likabilty gehalte als bijvoorbeeld zijn zus Linda. Ook heeft Jonny nogal een onbetrouwbaar overkomen. Iets wat je als televisie leverancier niet graag wil. Want alles mag tegenwoordig uitvallen. Ik kauw wel op een blik rode kool als ik maar televisie en internet heb.

Toch won deze commercial bijna een gouden Loekie in de maand april. Door het hoge humor gehalte misschien? Ik ben altijd blij als ik tussen alle rotzooi campagnes een lachwekkende campagne voorbij zie komen. En ik moet toegeven. Als er iemand is die goed op mijn lachspieren werkt is het Jonny de Mol. Misschien dus toch niet zo slechte keuze?


0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1