Bijna hadden ze afgelopen april de gouden Loekie te pakken.
Tweede werden ze met de commercial van my prime van UPC. My prime is een film
en serie kijk dienst die UPC levert. Ik kan deze commercial zo onder het kopje
‘ik ben niet de doelgroep’ schuiven. Naast de commercial van Remia met Jan
Kooijman. Mannenhumor die ik duidelijk niet begrijp. Raar eigenlijk want bij
UPC behoor ik wel tot de doelgroep. Maar niet alleen ik. Bijna heel Nederland
moet deze commercial bereiken.
En wat doe je met een commercial als je doelgroep zo groot
is dat het grootste deel van Nederland eronder valt. Dan moet je kiezen voor
iemand die heel Nederland aanspreekt en past bij het merk UPC. Hier gaat het
naar mijn idee mis. Jonny heeft naar mijn idee lang niet zo groot likabilty
gehalte als bijvoorbeeld zijn zus Linda. Ook heeft Jonny nogal een
onbetrouwbaar overkomen. Iets wat je als televisie leverancier niet graag wil.
Want alles mag tegenwoordig uitvallen. Ik kauw wel op een blik rode kool als ik
maar televisie en internet heb.
Toch won deze commercial bijna een gouden Loekie in de maand
april. Door het hoge humor gehalte misschien? Ik ben altijd blij als ik tussen
alle rotzooi campagnes een lachwekkende campagne voorbij zie komen. En ik moet
toegeven. Als er iemand is die goed op mijn lachspieren werkt is het Jonny de
Mol. Misschien dus toch niet zo slechte keuze?
0 reacties:
Een reactie posten