Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

maandag 12 mei 2014

Bekend door reclame

We kennen hem inmiddels allemaal, Harry Piekema. Het gezicht van Albert Heijn. Harry werkte al jaren als acteur voordat hij door Albert Heijn werd gevraagd. Maar was voor de meeste van ons nog totaal onbekend. Al sinds 2004 zien we de suffige finiaal manager in de reclame spotjes van Albert Heijn.


In 2008 ontving Harry een ouvre prijs voor zijn rol als Meneer van Dale in de reclame spotjes van Albert Heijn. Wel zit er een andere kant aan de bekendheid door een reclame. Zo mag Harry geen interviews geven en niet in andere commercials of programma’s verschijnen. Hiervoor heeft Harry een contract moeten tekenen. Logisch want er verdwijnt een groot gedeelte van de magie als we hem niet meer in zijn vaste setting waarnemen. Wel is Albert Heijn ondertussen wat soepeler geworden. Zo is Harry te horen als voice over in de natuur film ‘De nieuwe wildernis’.

Nu heeft Harry ongetwijfeld een hoop geld verdient aan de AH commercials. En heeft een hoeveelheid bekendheid gekregen waar hij van tevoren waarschijnlijk niet op gerekend had. Toch draait Albert Heijn als sinds 2004 met Harry. Ik vraag me af hoe lang ze hier nog mee door zullen gaan. Bekendheid door reclamewerk is fijn. Maar wat zal Harry hierna gaan doen? Want zou jij ooit nog iets anders in Harry kunnen zien dan de kalende manager van de Appie?


Voor nu houden we nog van hem. Bekijk hier de nieuwste reclame van Harry en Albert Heijn.  

0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1