Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

woensdag 11 juni 2014

Truus met de hangtieten

20:00 Posted by Unknown No comments
Al eerder kon je lezen over de Jumbo en Roy Donders. Nu wil ik het graag hebben over de doelgroep beschrijving van Jumbo. Want ieder merk heeft een ijk-persoon. Dit is een fictief mens wat geheel wordt vormgegeven. Deze persoon krijgt een naam, een foto, hobby’s. Het zou zo je buurvrouw kunnen zijn. Jumbo deed dit ook. Alleen beschreef haar naam meer dan haar naam alleen. Ze heten namelijk; Truus met de hangtieten. Ik wist dit al een tijdje en tot de nieuwe campagne van Jumbo had ik er niet verder bij nagedacht. Maarrrr je voelt hem al aankomen. De overeenkomsten tussen Truus en het campagne beeld zijn hilarisch.

Want iedereen heeft een beeld als ik Truus met de hangtieten zeg in combinatie met de Jumbo. Een vrouw van middelbare leeftijd met 2 kinderen en een tikkie luie man. Ze werkt part time en heeft het zwaar de spil van het huishouden te zijn. (Vandaar die hangtieten). En kijk nu eens naar het plaatje van de commercial van Jumbo. Ik zie een prachtig vormgegeven Truus met hangtieten in haar bh.

Nu is niet alleen de vertaling van Truus naar Truus geniaal. Ook de ingebouwde grapjes en lolligheden zijn heel herkenbaar voor jumbo families. Zo hoor ik vaak genoeg de doelgroep van jumbo hartelijk lachen om de reclame. We kunnen dus zeg dat mensen zichzelf niet alleen herkennen in het ijk-persoon, maar deze ook nog aandoenlijk vinden. Iets waar elk veel merken naar streven.


0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1