Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

zondag 15 juni 2014

Old Spice, het mag weer hoor mannen

12:33 Posted by Unknown No comments
Eerder had ik het al over de goed geslaagde commercial van Naomi en Sven. In hetzelfde rijtje de commercial van Old spice met Terry Crews. Deze Voormalig NFL speler voor de St. Louis Rams is na zijn sport carrière net zo succesvol geworden als acteur. Geen reclame ging zo viral als de reclame voor Old Spice. De eerste commercial werd 15.832.180 miljoen keer bekeken!!!

Het merk zat al jaren in een dip. Old Spice werd alleen gedragen voor oude mannen en verdween steeds verder uit de schappen. Old Spice stond bekend als het luchtje van 71 jaar oud (Lees: ook de leeftijd van de kopers) waar je niet meer geassocieerd mee wilde worden. Wanhopig zocht de marketing afdeling naar een oplossing. Deze lag bij het veranderen van de doelgroep. Ze kozen ervoor het merk meer aanzien te geven door voormalig sporter Terry Crews in te schakelen.

Maar het verschil voor deze commercial reeks werd gemaakt door het reclame bureau. Zij wisten de commercial zo te maken dat het niet meer ging om het merk maar om de commercial. Een spannende stap want het kan er voor zorgen dat mensen het merk vergeten en alleen naar de commercial kijken. Bij Old Spice niet het geval. De combinatie tussen humor en het merk positioneren is precies goed.

Dit alles zorgde voor een reeks commercial die de hele wereld over gingen. Want zo was de commercial bijvoorbeeld niet te zien in Nederland. Na het zien van dit filmpje weten jullie precies over welke commercial ik het heb.  

Uiteindelijk gingen de verkoop cijfers van Old Spice met 16,7% omhoog. Maar dat is wat je kunt meten. Met meer als 15 miljoen views heeft het merk veel meer waarden gekregen voor winkels om in hun schappen te hebben liggen. En is het voor vaste kopers van het merk niet meer nodig hun deo stiekem te kopen.

0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1