Naturel is wel zo
lekker. Zo luid de slogan van Rivella. Een merk zonder opsmuk die ondanks de
ene beroemdheid inruilde voor de ander. Zo moest Chantal Jansen de weg vrij
maken voor Doutzen Kroes. Die vervolgens haar Jan Taminiau jurk inruilt voor
een slobber trui.
De keuze voor Doutzen
ligt bij de oorsprong van het merk. Rivella en Doutzen komen beide uit het hoge
noorden. Doutzen: “Ik ben er letterlijk mee opgegroeid. Het was een van
de weinige frisdranken die mijn moeder voor ons in huis haalde.” Doutzen koos
al eerder om in Nederlandse commercials haar roots te showen. Zo was ze samen
met haar Friese televisie oma te zien voor Douwe Egberts.
Nu is het duidelijk dat beide dames naturel erg lekker zijn.
Toch is er een groot verschil tussen Chantal en Doutzen. Rivella wil met de
duif van Doutzen een klein grappigheidje in de commercial brengen. Iets wat ze
bij Chantal beter lukte. Nu, drie jaar geleden kan ik me nog steeds de
vernuftige commercial met Chantal Janzen herinneren. Het konijn, de vieze trui
uit de wasmand en de onvergetelijke boer op het einde. Iets waar iedereen (ook
de niet Friese) zich in kan vinden.
0 reacties:
Een reactie posten