Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

donderdag 8 mei 2014

Doutzen Kroes vs. Chantal Jansen

21:01 Posted by Unknown , , No comments


Naturel is wel zo lekker. Zo luid de slogan van Rivella. Een merk zonder opsmuk die ondanks de ene beroemdheid inruilde voor de ander. Zo moest Chantal Jansen de weg vrij maken voor Doutzen Kroes. Die vervolgens haar Jan Taminiau jurk inruilt voor een slobber trui.

De keuze voor Doutzen ligt bij de oorsprong van het merk. Rivella en Doutzen komen beide uit het hoge noorden. Doutzen: “Ik ben er letterlijk mee opgegroeid. Het was een van de weinige frisdranken die mijn moeder voor ons in huis haalde.” Doutzen koos al eerder om in Nederlandse commercials haar roots te showen. Zo was ze samen met haar Friese televisie oma te zien voor Douwe Egberts.  


Nu is het duidelijk dat beide dames naturel erg lekker zijn. Toch is er een groot verschil tussen Chantal en Doutzen. Rivella wil met de duif van Doutzen een klein grappigheidje in de commercial brengen. Iets wat ze bij Chantal beter lukte. Nu, drie jaar geleden kan ik me nog steeds de vernuftige commercial met Chantal Janzen herinneren. Het konijn, de vieze trui uit de wasmand en de onvergetelijke boer op het einde. Iets waar iedereen (ook de niet Friese) zich in kan vinden.

0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1