Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

woensdag 28 mei 2014

Idee twee van Calvé

16:13 Posted by Unknown No comments
De reclames van Calvé zijn bij een ieder bekend. Zo staat ‘Pietertje’ in ons geheugen gegrift; In deze reclame zien we een jonge Pieter van de Hoogeband die niet kan voetballen, maar wel al vroeg begint met zwemmen. Deze commercial was goed voor een gouden Loekie in 2010.

Aangezien Unilever dit gevoel graag vast wil houden kiezen zij nu in de nieuwe commercial voor Robin van Persie. Je ziet de jonge van Persie met zijn vader bij zijn club Excelsior. Hij mag daar niet mee voetballen vanwege zijn jonge leeftijd. Je hart breekt bij het gezichtje van het jonge voetballertje, maar dan rolt de bal voor zijn voetjes en schopt hij hem met een mooie boog richting de goal.

Het verhaal van Robin is echt en dus de boodschap van Calvé ook. Een goede combinatie als je het mij vraagt. Alleen is deze reclame wat meer uitgekauwd. Zo nieuw als het concept van de reclame met Petertje was, zo voel je bij deze reclame het voorduren van een leuk idee. Een idee dat we al kennen in een ander jasje. Jammer vind ik dit. 


Het mooie van dit idee is wel dat het echt is; Van Persie was de jongste speler van Excelsior ooit. Het vangen van verhalen is bij deze commercial dan ook goed gelukt, de doorvoering van het idee wat minder.



0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1