De reclames van Calvé zijn bij een ieder bekend. Zo staat
‘Pietertje’ in ons geheugen gegrift; In deze reclame zien we een jonge Pieter
van de Hoogeband die niet kan voetballen, maar wel al vroeg begint met zwemmen.
Deze commercial was goed voor een gouden Loekie in 2010.
Aangezien Unilever dit gevoel graag vast wil houden kiezen zij
nu in de nieuwe commercial voor Robin van Persie. Je ziet de jonge van Persie
met zijn vader bij zijn club Excelsior. Hij mag daar niet mee voetballen
vanwege zijn jonge leeftijd. Je hart breekt bij het gezichtje van het jonge
voetballertje, maar dan rolt de bal voor zijn voetjes en schopt hij hem met een
mooie boog richting de goal.
Het verhaal van Robin is echt en dus de boodschap van Calvé
ook. Een goede combinatie als je het mij vraagt. Alleen is deze reclame wat
meer uitgekauwd. Zo nieuw als het concept van de reclame met Petertje was, zo voel
je bij deze reclame het voorduren van een leuk idee. Een idee dat we al kennen in
een ander jasje. Jammer vind ik dit.
Het mooie van dit idee is wel dat het echt is; Van Persie
was de jongste speler van Excelsior ooit. Het vangen van verhalen is bij deze
commercial dan ook goed gelukt, de doorvoering van het idee wat minder.
0 reacties:
Een reactie posten