Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

woensdag 14 mei 2014

The real Jan Kooijman

Soms heeft een reclame gewoon een bekend persoon nodig. Zo ook bij de nieuwste Remia reclame the real American BBQ/grill sauce. (Ja lezen zonder een real Amerikaans accent te horen, gaat bijna niet.) De gedachte achter de film achtige reclame is dat Jan Kooijman het wil maken in een Amerikaanse film. Daar wordt hij de les gelezen door Sylvester Stallone. Hij laat Jan zien dat je als een ‘echte man’ moet eten. Zie: act like a man, eat like a man.

Vaak wordt ik gevraagd of een reclame goed is of niet. Deze vraag beantwoord ik altijd met de vraag; ben jij de doelgroep? Want als je doelgroep van het merk of product niet bent is de kans groot dat je de reclame niet goed vind.  Je partner of ouders misschien wel. Zo sprak de Remia reclame mij totaal niet aan. Niet zo raar natuurlijk want hij was gemaakt voor mijn BBQ-ende en bier drinkende vriendje. Hij reageerde inderdaad positief op de commercial. 

Nu was Remia altijd al goed in het inzetten van bekende persoonlijkheden. Zo waren Churandy Martine, Herman den Blijker, Gerard Joling en Afrojack ook al onderdeel van de Remia reclames. Opvallend is dat Remia niet de keuze maakt voor één gezicht van hun merk, maar meededen persoonlijkheden.  Daarnaast zijn al deze beroemdheden mannen. Vrouwen eten schijnbaar geen saus. Of misschien kijken we liever naar mannen die een groot stuk vlees met saus eten?  


0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1