Soms heeft een reclame gewoon een bekend persoon nodig. Zo
ook bij de nieuwste Remia reclame the real American BBQ/grill sauce. (Ja lezen
zonder een real Amerikaans accent te horen, gaat bijna niet.) De gedachte
achter de film achtige reclame is dat Jan Kooijman het wil maken in een
Amerikaanse film. Daar wordt hij de les gelezen door Sylvester Stallone. Hij
laat Jan zien dat je als een ‘echte man’ moet eten. Zie: act like a man, eat
like a man.
Vaak wordt ik gevraagd of een reclame goed is of niet. Deze
vraag beantwoord ik altijd met de vraag; ben jij de doelgroep? Want als je doelgroep
van het merk of product niet bent is de kans groot dat je de reclame niet goed
vind. Je partner of ouders misschien
wel. Zo sprak de Remia reclame mij totaal niet aan. Niet zo raar natuurlijk
want hij was gemaakt voor mijn BBQ-ende en bier drinkende vriendje. Hij reageerde inderdaad positief op de commercial.
Nu was Remia altijd al goed in het inzetten van bekende
persoonlijkheden. Zo waren Churandy Martine, Herman den Blijker, Gerard Joling
en Afrojack ook al onderdeel van de Remia reclames. Opvallend is dat Remia niet
de keuze maakt voor één gezicht van hun merk, maar meededen persoonlijkheden. Daarnaast zijn al deze beroemdheden mannen. Vrouwen
eten schijnbaar geen saus. Of misschien kijken we liever naar mannen die een
groot stuk vlees met saus eten?
0 reacties:
Een reactie posten