Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

woensdag 21 mei 2014

They’re worth it

17:13 Posted by Unknown No comments

Bron: L’Oréal 
De modellen van L’Oréal. Ik weet niet welk koekblik zij tot hun beschikking hebben, maar keer op keer krijgen ze het voor elkaar de hotste modellen en actrices te strikken voor hun campagnes.

L’Oréal heeft gemiddeld zo’n 23 modellen ter beschikking die ze ieder voor een andere campagne inzetten. Zo hebben ze modellen als Julianna Margulies (The good wife), Blake Lively (Gossip Girl) en Julianne Moore (The end of the affair). Al deze modellen zijn te zien in verschillende campagnes voor L’Oréal. Daarnaast hebben ze ook Aziatische dames onder contract, zoals Li Bingbing. Deze Chinese actrice is vooral te zien in Aziatische commercials.

Bron: L’Oréal 
Niet te vergeten zijn de drie mannelijke modellen waarmee L’Oréal werkt, waar je het liefst de gezichtscrème vanaf zou likken: Hugh Laurie, Patrick Dempsey en Ryan Reynolds.. Zowel bij de dames als bij de heren zijn er voor verschillende personen gekozen. Op deze manier kan iedereen zich wel vinden in één van de verschillende campagnes. Zo zet het merk zich breed neer bij de doelgroep.

De gezichten van L’Oréal worden door het merk ‘spokespeople’ genoemd. Slim, want bekende mensen in reclames zijn natuurlijk meer dan alleen een commercial. Ze moeten het merk uitdragen, ook als er andere camera’s draaien. L’Oréal kiest de personen op hun persoonlijkheid en hun echte charisma. Ze vergeten even te zeggen dat je ook ontzettend knap moet zijn, waar vervolgens ook nog een goede dosis Photoshop aan te pas komt. Daarnaast moet je bekend zijn, want geen L’Oréal commercial zonder status. Zo werd onze Sylvie Meis ondanks ontslagen. Volgens de kranten om de vele negatieve publiciteit rondom Sylvie. Voor Sylvie een gevoelige klap, voor L’Oréal geen probleem.

Al met al is L’Oréal een werkgever waar je graag onder contract wilt. Contracten zijn vaak voor langere tijd en er zit geen misselijk salaris aan vast.

And all because they’re worth it.

0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1