Bron: recensiekoning.nl |
Afgelopen vrijdag was de laatste seizoenaflevering van De
wereld draait door. Matthijs van Nieuwkerk vroeg zijn gasten; ‘wat maakte jou
afgelopen seizoen happy?’ De een na de andere gast kwam met mooie voorbeelden
en tussendoor danste Matthijs en Marc-Marie door het beeldscherm op het nummer
Happy.
Ik vraag me al een tijdje af wanneer zien we Mathijs in een
reclame? Als er iemand is die je graag aan je merk zou willen verbinden is het
Matthijs. Maar off course werkt hij voor de publieke omroep. Geen product
placement en andere leuke foefjes om een producten naast Matthijs neer te
zetten.
Bron: glamora.ma |
Het enige product waar Matthijs zich aan verbind zijn
succesvolle mensen. Gevraagd in ieder geval. Want een aantal jaar geleden was
Matthijs, Marc-Marie en Alexander Klöpping te zien in een spotje van het energie
bedrijf Oxxio. Niet iets waar de ongevraagde BN-ers erg blij mee waren. Want
officieel mag je voor commerciele doeleinde helemaal geen bekende Nederlandsers
percifleren. Maar Matthijs van Nieuwkerk is naast populair ook niet op zijn
achterhoofd gevallen. En dus reageerde hij niet op de ophef om het spotje.
Het is natuurlijk begrijpelijk waarom Matthijs van Nieuwkerk
zijn merk; Mathijs van Nieuwkerk niet aan een ander merk verbindt. Nu is het veel
meer waard en zet hij zichzelf als onafhankelijk in de markt. Door dit te doen
ben je veel minder kwetsbaar. Neem nu het voorbeeld van Natasja Froger. Zij
wilde haar huisvrouwen bijdrage in huize Froger wat verhogen en deed mee in een
commercial voor de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM). €300.000 euro kon ze
in haar zak steken. Alleen was daar een probleem. De Nederlandse Energie
Maatschappij bleek niet helemaal zo te zijn als Natasja verwacht had. En zo
werd het contract verbroken. €200.000 euro moest ze terugbetalen aan de
energiemaatschappij. Dat is voor René toch zeker een glitterpak per topper.
Waarom we Matthijs dus niet zien (naast het gebruikelijke
doordeweekse uurtje) is dus niet raar. Het is gewoon heel slim. Matthijs weet
zichzelf als merk op de juiste waarde te schatten en dat gaat niet over het
geld. Een luxe die Natasja zichzelf niet kan veroorloven met het 10e
topperconcert van aankomend weekend.
0 reacties:
Een reactie posten