Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

dinsdag 27 mei 2014

Matthijs van Nieuwkerk, where are you?

14:05 Posted by Unknown No comments

Bron: recensiekoning.nl
Afgelopen vrijdag was de laatste seizoenaflevering van De wereld draait door. Matthijs van Nieuwkerk vroeg zijn gasten; ‘wat maakte jou afgelopen seizoen happy?’ De een na de andere gast kwam met mooie voorbeelden en tussendoor danste Matthijs en Marc-Marie door het beeldscherm op het nummer Happy.

Ik vraag me al een tijdje af wanneer zien we Mathijs in een reclame? Als er iemand is die je graag aan je merk zou willen verbinden is het Matthijs. Maar off course werkt hij voor de publieke omroep. Geen product placement en andere leuke foefjes om een producten naast Matthijs neer te zetten.

Bron: glamora.ma
Het enige product waar Matthijs zich aan verbind zijn succesvolle mensen. Gevraagd in ieder geval. Want een aantal jaar geleden was Matthijs, Marc-Marie en Alexander Klöpping te zien in een spotje van het energie bedrijf Oxxio. Niet iets waar de ongevraagde BN-ers erg blij mee waren. Want officieel mag je voor commerciele doeleinde helemaal geen bekende Nederlandsers percifleren. Maar Matthijs van Nieuwkerk is naast populair ook niet op zijn achterhoofd gevallen. En dus reageerde hij niet op de ophef om het spotje.

Het is natuurlijk begrijpelijk waarom Matthijs van Nieuwkerk zijn merk; Mathijs van Nieuwkerk niet aan een ander merk verbindt. Nu is het veel meer waard en zet hij zichzelf als onafhankelijk in de markt. Door dit te doen ben je veel minder kwetsbaar. Neem nu het voorbeeld van Natasja Froger. Zij wilde haar huisvrouwen bijdrage in huize Froger wat verhogen en deed mee in een commercial voor de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM). €300.000 euro kon ze in haar zak steken. Alleen was daar een probleem. De Nederlandse Energie Maatschappij bleek niet helemaal zo te zijn als Natasja verwacht had. En zo werd het contract verbroken. €200.000 euro moest ze terugbetalen aan de energiemaatschappij. Dat is voor René toch zeker een glitterpak per topper.
 

Waarom we Matthijs dus niet zien (naast het gebruikelijke doordeweekse uurtje) is dus niet raar. Het is gewoon heel slim. Matthijs weet zichzelf als merk op de juiste waarde te schatten en dat gaat niet over het geld. Een luxe die Natasja zichzelf niet kan veroorloven met het 10e topperconcert van aankomend weekend.

0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1