Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

vrijdag 23 mei 2014

The voice of…

15:13 Posted by Unknown No comments

Bron: ING
Bekende stemmen en reclame. Een prachtcombinatie als je het mij vraagt. Want zonder het er te dik bovenop te leggen is er net dát stukje herkenbaarheid dat een merk wil voor zijn product. Sommige bekende mensen zijn meester in het inspreken van reclames en schnabbelen op die manier lekker bij.

Mijn favoriet van dit moment is de reclame van ING met Tjitske Reidinga. Sinds maart 2013 spreekt zij de reclames in voor ING. De zacht rauwe stem van Tjitske siert de reclames van ING op een dusdanige manier dat het de reclame herkenbaar maakt, maar toch down to earth houdt. Heel Hollands. Laat dit nou nèt de strategie zijn waar ING op in wil spelen (zie: oranje is kansen zien). Anders dan de Rabobank, die ervoor kiest Humberto Tan in te zetten. “Thuis in Nederland, thuis in de wereld”, is het idee achter deze Rabobank commercials. Iets wat dan weer prima past bij Humberto, die op dit moment Amerikaans-hot is.
Bron: Showbiznet.nl


Toch is er een duidelijk verschil tussen het gebruiken van een bekende stem en het in beeld brengen van een bekende persoon. Een subtiliteit die moet passen bij je communicatie. De keuze voor Tjitske kan ik hier zeker waarderen: Zo luister je nog eens graag op de bank naar gewauwel.

0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1