Bron: ING |
Bekende stemmen en reclame. Een prachtcombinatie als je het mij
vraagt. Want zonder het er te dik bovenop te leggen is er net dát stukje
herkenbaarheid dat een merk wil voor zijn product. Sommige bekende mensen zijn
meester in het inspreken van reclames en schnabbelen op die manier lekker bij.
Mijn favoriet van dit moment is de reclame van ING met Tjitske Reidinga. Sinds maart 2013
spreekt zij de reclames in voor ING. De zacht rauwe stem van Tjitske siert de
reclames van ING op een dusdanige manier dat het de reclame herkenbaar maakt,
maar toch down to earth houdt. Heel Hollands. Laat dit nou nèt de strategie
zijn waar ING op in wil spelen (zie: oranje is kansen zien). Anders dan de
Rabobank, die ervoor kiest Humberto Tan in te zetten. “Thuis in Nederland,
thuis in de wereld”, is het idee achter deze Rabobank commercials. Iets wat dan
weer prima past bij Humberto, die op dit moment Amerikaans-hot is.
Bron: Showbiznet.nl |
Toch is er een duidelijk verschil tussen het gebruiken van een
bekende stem en het in beeld brengen van een bekende persoon. Een subtiliteit
die moet passen bij je communicatie. De keuze voor Tjitske kan ik hier zeker
waarderen: Zo luister je nog eens graag op de bank naar gewauwel.
0 reacties:
Een reactie posten