C1000 |
De supermarkt figuren schieten tegenwoordig uit de grond. Na
Meneer van Dale van de Albert Heijn kwam er de Plus, Jumbo maar ook C1000 met
een koddig duo. C1000 strikte Jack Wouterse en Cas Jansen hiervoor. C1000 vond
dat ze voorheen teveel vrouwen aanspraken. Vandaar de keuze voor de twee. Maar
in tegenstelling tot Meneer van Dale mogen Jack en Cas gewoon zichzelf zijn.
Toch zijn de spelers hun leven niet zeker. De supermarkt
wordt namelijk overgenomen door; Jumbo, Albert Heijn en Coop. De C1000 heeft
nog drie jaar voordat alle winkels zijn omgebouwd. En een reclame maak je niet
voor nog maar drie winkels natuurlijk.
C1000 |
Toch vraag ik me af of C1000 hier de goede snaar raakt. Ze
willen mannen bereiken omdat zij boodschappen doen meer zien als een plezierige
bezigheid. Terwijl vrouwen het meer zien als een onderdeel van het huishouden.
Maar is deze redenatie niet een beetje achterhaalt. Ik krijg spontaan
feministische trekjes van dit soort uitspraken. Boodschappen doen als onderdeel
van het huishouden. Mijn vriend doet vaak de boodschappen en geloof mij, die
kijkt ook liever een film dan dat hij opzoek is naar honing drop of vaatwasser
ontkalker. Een plezierige bezigheid zou
ik het niet willen noemen.
Ik denk dat we hiermee gelijk de vinger op de zere plek
leggen. Want spreken Cas en Jack wel mannen aan. Beide mannen zijn een tikkie
mislukt in hun carrière. En ze zijn ook niet echt lekker (lees: afzichtelijk)
om naar te kijken. Niet echt types waar je de meeste mannen mee trekt. Zou de
doelgroep niet meer warmlopen voor een sexy metroman die boodschappen doet.
Kinderen erbij en hopa. Kleine Lisa moet tegen haar zin in elke zaterdag mee
omdat papa er dan zo leuk uitziet. Net als de C1000.
0 reacties:
Een reactie posten