Bekende mensen en communicatie. Een goede match. Je ziet ze namelijk overal. Ik ben nieuwsgierig naar alle vormen van communicatie met bekende mensen. Waarom doen deze personen ons zo veel dat bedrijven steeds weer de keuze maken voor hun. Ik ga op zoek naar communicatie met bekende mensen en leg je haarfijn alles uit wat hierover te weten valt.

zondag 15 juni 2014

Een schoon kontje voor Maurice de Hond

13:23 Posted by Unknown No comments
NEM
Sommige BN-ers werken gewoon niet goed voor een merk. Een goed voorbeeld hiervan is de reclames van de Nederlandse energie maatschappij. Hoe ze het hebben gedaan weet niemand (al moet geld een grote rol hebben gespeeld). NEM strikte Natasja Froger, Johan Derksen, Frans Bauer en Maurice de Hond. De laatste van alles het meest bijzonder. Want hoe kan het dat een man zo geloofwaardig als Maurice de Hond zich koppelt aan een merk als de NEM.

Met zijn eigen peilingbedrijf en Apple school is Maurice de Hond een serieuze ondernemer. Zijn Apple school loopt erg goed en er zijn een groot aantal scholen in Nederland die zich hierbij aan willen sluiten.

Toch moet Maurice een punt of een prijs hebben gehad waarom hij over de streep ging. Zo weten we dat Natasja drie ton in haar zakken kon steken voor de commercial. Ik verwacht dat Maurice nog net iets meer kreeg voor zijn bijdrage.

Helaas waren de commercial van korte duur. Vier weken nadat de commercial te zien was werd hij van de buis gehaald. Maurice werd gezien als een gezaghebber. En mensen beïnvloeden op dat niveau ziet de reclame code commissie liever niet.  

Voor het NEM als voor Maurice dus niet echt een handige keus. Wel mocht Maurice zijn geld houden. In tegenstelling tot Natasja die contract breuk pleegde. Zij nam overigens haar rol in de media serieuzer. Zij wilde niet geassocieerd worden met de klachten die via klanten van het NEM binnenkwamen. Iets waar Maurice ook wel even over na had mogen denken.


En zo zie je maar. Bekende mensen poepen ook en hebben geld nodig om hun kont af te vegen. In het geval van Maurice met briefjes van 20 euro.

0 reacties:

Een reactie posten

UA-50942311-1