|
Nu.nl |
Naast de standaard reclames heb je ook anderen vormen om bekendheid te geven aan onderwerpen. Zo heb je bijvoorbeeld de advertorial. Vooral gebruik door tijdschriften. Je bent een blad aan het lezen en opeens zie je een pagina die lijkt op de rest maar vaak maar over één merk gaat. Media zijn verplicht het woord advertorial bij te zetten, zodat je weet dat je reclame aan het bekijken bent.
Een ander voorbeeld zie je op Nu.nl. Naast alle nieuwsartikelen die je leest staan er ook advertorials tussen. Zoals deze door Susan Smit. Je denkt een artikel te gaan lezen over Susan maar uiteindelijk kom je erachter dat er een bedrijf bij betrokken is.
|
Nu.nl |
Waarom BN-ers zich hiervoor lenen is mij een raadsel. Want zodra je in de gaten krijgt dat het een advertentie is valt de geloofwaardigheid van de persoon ook weg. Vanuit bedrijven is het een stuk beter te begrijpen. Zij denken meer voet aan de grond te krijgen door bekende mensen het werk te laten doen. Ondanks dat lijkt het me niet slim. Je voelt je genept als je leest dat dit verhaal is gemaakt door een bedrijf.
Ik zelf klik dan ook nooit op advertorials. Maar heb jij je wel een vergist en wat vond je er dan van?
0 reacties:
Een reactie posten