In 2011 won hij een gouden Loekie met de ‘altijd samen’
reclame van T-Mobile. Onze knuffel Marokkaan met een reputatie die niet kapot
kan. Slimme keus dan ook van T-Mobile om voor Ali te kiezen. Zij hadden na he
t akkefietje
met Youp van t’ Hek namelijk wel het een en ander aan hun reputatie bij te
schaven. En aanzien Youp zelf vragen onmogelijk was is Ali een goede keus.
Nu brengt Ali een heerlijk nuance toe aan een bedrijf die
ons eigenlijk continu op ligt. De nuance was in 2013 even kwijt. Ali die toen
net begon aan een nieuw seizoen van the voice of Holland werd door John de Mol
even op de vingers getikt. T-Mobile wenste Ali B succes toe door de draaien de
stoelen van the voice te integreren in hun commercial. Nu is dit geen probleem.
Alleen wordt het programma the voice gesponsord door Vodafone. En die konden
niet zo lachen om de commercial. Aangezien Ali en T-Mobile dit niet in overleg
hadden gedaan met The voice kan ik me de bleken smoeltjes van het bestuur van
Vodafone voorstellen bij het zien van deze reclame.
Gelukkig voor T-Mobile kon de duren spot toch worden
uitgezonden door RTL. Zij besloten omdat hij niet te zien was in de reclame
blokken in en rondom het programma toch uit te zenden. Deze blokken zaten bom
vol met commercials van Vodafone. Het bestuur van beide telecom bedrijven kon
weer rustig ademhalen.
Ondanks dat deze reclame bij de bedrijven niet in de smaak
viel kan ik over het algemeen wel genieten van Ali. Er is ook niemand anders
die het bestuur van T-Mobile zijn auto kan laten wassen. Dit is precies wat
T-Mobile wil. Niet iedereens auto wassen maar wel klantgerichter zijn. En wie anders
kan je daar beter voor vragen dan Ali.
0 reacties:
Een reactie posten