Dat mocht ook wel want STER vroeg 200.000 euro voor een spotje van een halve minuut. Daarnaast moest het spotje speciaal voor het WK gemaakt worden. Even een vergelijking: Tijdens de superbowl in Amerika betaal je 4 miljoen dollar voor een spotje van een halve minuut (bijna 3 miljoen euro). Dit is 100.00 euro per seconde. In Nederland betaal je 6500 euro per seconde. Dat is een stuk goedkoper zul je nu denken. Maar wat als ik nu zeg dat er naar dat spotje van 4 miljoen dollar 116 miljoen mensen kijken.
Als we even snel rekenen is dat 0,02 cent per kijker. In Nederland keken er ongeveer 7,2 miljoen mensen naar de wedstrijd. Dit betekend dat de kosten uitkomen op 0,03 cent per kijken. dat is wel één cent meer. Nu denk je één cent dat is toch helemaal niet veel. Maar als je nadenkt over het feit dat er in Amerika 116 miljoen mensen naar je commercial kijken tegenover 7,2 miljoen in Nederland is dat wel veel. Want logisch was het geweest als het minder was geweest. Er kijken uiteindelijk ook minder mensen.
Daarnaast ging ook nog iedereen naar de wc, behalve de managers van STER. Die zaten rustig hun geld te tellen.
0 reacties:
Een reactie posten